Alla inlägg under februari 2012

Av Tove Lönn - 29 februari 2012 17:32

. har jag just nu =)

Mina bihålor smäller av och jag orkar typ ingenting !! Trycker på så det kommer typ tårar.. helt sjukt..

Elvis är jätte snäll mot sin mamma och är nöjd mest hela tiden, det är bara jag som är heelt slut !
Dennis skulle hjälpa sin bror att köra upp en bil till Skinnskatteberg, och tog då med lilleman så jag kan vila, eller vad jag nu ville göra.

Jag tog den längsta, varmaste duschen på läänge..

Så skönt, känns som värmen gjorde susen mot näsan.. =)

Känner att det tränger på igen, men kanske är liite bättre =)

Nu ska jah passa på att vila =)

Hej

Av Tove Lönn - 29 februari 2012 10:33

Elvis älskar att vara nudist och ligga naken.. Fick även göra det idag.. =) Har ett skydd som man lägger över filten så olycka nr 1 inte ska komma igenom !

Men Elvis är ibland duktigt på att rulla runt överallt så han lyckades komma över på lekmattan där då inte de här skyddet låg..

Japp, hör hur han stönar och så ser jag att nr 2 är påväg ! Fan !! Gör rent honom och lägger honom på en filt (utan blöja) medans jag ska slänga in mattan i tvättmaskinen !
Kommer ut och inser att han gjort rent  tv-bänken med nr 1 .. KUL =)
Jag får skylla mej själv.. Men han var nöjd !

(Exakt samma sak hände i lördags, och jag lärde mej inte då)

Nu åkte blöjan på och får stanna !!
Hej !




 

Av Tove Lönn - 28 februari 2012 21:19

Den här förkylningen blir jag knäpp på !! Vi alla tre blev bra efter förra förkylningen.. hinner det gå en vecka ?? Neeej ! Helt plötsligt idag blev jag snuvig och nu ikväll är det värre ! Fan fan fan !

Dennis började känna av nu, och Elvis näsa har börjat rinna såg jag.. Hoppas det inte bryter ut ! Än så länge är det iaf inget märkbart på han..

Drog iallafall till apoteket så nu är medicinskåpet fullt =)


Idag har vi varit på brunch med Hanna, Edwin, Lina, Liam, Camilla och Lionel =) Mycket trevligt, och väldigt kul att få träffa 5 veckors lilla Lionel =) Så söt=)


Imorn är det start på föräldragruppen på riktigt.. får se hur det är !


Nu ska jag gå in och bråka med min son som vägrar stänga sina blå !


Hej !

Av Tove Lönn - 21 februari 2012 21:30

Hallå !

Gick idag till BVC för att hämta nya -droppar till Elvis.. Glömde be om nya sist.

Självklart frågade BVC-sköterskan hur allt var och jag småpratade lite om Elvis och berättade också om hans "nickningar". Lyckligtvis så gjorde Elvis "nickningarna" till henne..
Hon visste inte varför han gör dom och sa att det säkert inte var någon fara.. Hade ingen vetskap om det.. så passande nog så är barnläkaren där imorn så vi fick faktiskt tid hos honom..

Ska jag bli orolig ?

Nej tyckte hon.. Men bättre att kolla upp så vi inte behöver vara oroliga..

Sant..


Jaja.. hoppas att allt står rätt till hos våran knäppgök imorn !

Förhoppningsvis kommer jag till jobbet och hälsar på !

Hej så länge !


 

Av Tove Lönn - 21 februari 2012 11:58

.. jaa det är bara några av typ 100 olika saker Elvis är på en dag den senaste tiden..

Han kan vara så arg så man tror att han är påväg att spricka, och i näste sekund är han gladaste bebisen på jorden..

Jag trodde ett tag att jag hade börjat förstått vad som betyder vad.. men neej inte nu längre.. Man får testa nya saker hela tiden.

Han har också blivit heeelt crazy ! Fått för sej massa grejer.. Som tex. vickandet med huvudet när han kollar på folk och är glad.. Det är som om han försöker charma .. Han gjorde det på BVC och hon menade på att det är nåt han fått för sig (ungefär som när de hittar ett ljud) . Ett tag senare slutade han med det, men nu börjat igen... med ännu mer vickande.. Ont kan det ju inte göra... men det ser ju helt sjukt ut.. Fram och tillbaka med huvudet bakåt har jag hört att det kan skada, men tydligen inte fram och tillbaka på sidorna.. Meen vi måste få slut på det, så vi undviker honom och inte skrattar eller ler mot honom när han gör så, så kanske han slutar.. kanske inte är lika kul då ?


Och han är blyg !! Ibland får knappt någon ens titta på honom.. Jobbigt när man är bland folk han inte träffar jätte ofta , då bara jag eller Dennis duger.. (och knappt det, när han väl börjat =) )


Jaa, han har massa hyss för sig.. Ligger och slår mig i ansiktet istället för att äta.. Bits i nacken, och han har börjat nypas ! Ont som fan !!


Imorn kanske vi drar till jobbet och hälsar på, beroende på hur Elvis humör är..

Igår och idag skulle jag inte vilja ta dit han.. =)


Nu har jag skrivit lite om honom.. även fast det är sjukt jobbigt, så glömmer man det väääldigt fort när han skrattar och ler..

Det är väl så här det är när man han en liten knorr, upp och ner.. eller hur ? =)


Nu kaffe !! =)

Hej hopp!


     

Av Tove Lönn - 17 februari 2012 08:56

Någon frilvillig söt liten själ som skulle vilja hjälpa mej?
Det behövs verkligen, verkligen städas i vårat lilla hus !
Inte bara dammsuga och skrura lite gol, utan en storstädning från golv till tak..

Jag gillar solen, men inte när den lyser in och jag ser dammet flyga ..


Idag har det babysim så jag har inte tid.. kanske blir en helgsyssla istället ?! Jiippiiie !


Lilleman har powernap och jag dricker gott kaffe.. Bra start ändå =)


   

Av Tove Lönn - 16 februari 2012 20:07

       

Av Tove Lönn - 16 februari 2012 14:07

Japp så är det !
Både jag och Dennis är så sjukt dåliga på att komma på och testa nya maträtter..

Oftast har dagarna sett ut så att Dennis kommer hem från jobbet..

"Vad ska vi äta" "Vet inte" Och så håller vi på tills vi typ är irreterade på varandra ..

Så nu för några veckor sen började vi med "matsedel" för en vecka och "testa-nytt" en gång i veckan !
Går faktiskt jätte bra.. Har oftast ätit när klockan slagit sex, och vi är nöjda och belåtna =)


Testade nytt för några veckor sen som också blir återkommande.. som igår tex.. (


Bacongratäng


250 gram tagliatelle

3 paket bacon

1 näve färsk hackad persilja

2,5 dl grädde

1 burk philadelphiaost paprika och lök

0,5 tsk sambal oelek

salt, vitpeppar och paprikakrydda

riven ost


Klipp eller skär bacon i bitar. Knaperstek bacon och ställ åt sidan.

Koka pastan. Häll av i dukslag och häll tillbaka i kastrullen.

Blanda ner baconen i kastrullen.

Blanda grädde, hälften av rivna osten, persilja och kryddor i en bunke.


Häll över pastabaconen i en ugnsäker form.

Klicka ner lite färskost över pastan och häll över gräddblandningen. Strö på resterande ost !

Skicka in i ugnen, 200 grader ca 10 min !
Jättelätt och gott !


Ser kanske inte jätte gott ut på bilden, men de är det ! Testa !

 

 

 

 

Ikväll blir det någon maträtt med falukorv, någon som även dom som inte tycker om falukorv tycker om.. Får se hur det smakar då Dennis inte är så förtjust i falukorv =) Haha (den som lagar får bestämma)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards