Alla inlägg den 16 februari 2012

Av Tove Lönn - 16 februari 2012 20:07

       

Av Tove Lönn - 16 februari 2012 14:07

Japp så är det !
Både jag och Dennis är så sjukt dåliga på att komma på och testa nya maträtter..

Oftast har dagarna sett ut så att Dennis kommer hem från jobbet..

"Vad ska vi äta" "Vet inte" Och så håller vi på tills vi typ är irreterade på varandra ..

Så nu för några veckor sen började vi med "matsedel" för en vecka och "testa-nytt" en gång i veckan !
Går faktiskt jätte bra.. Har oftast ätit när klockan slagit sex, och vi är nöjda och belåtna =)


Testade nytt för några veckor sen som också blir återkommande.. som igår tex.. (


Bacongratäng


250 gram tagliatelle

3 paket bacon

1 näve färsk hackad persilja

2,5 dl grädde

1 burk philadelphiaost paprika och lök

0,5 tsk sambal oelek

salt, vitpeppar och paprikakrydda

riven ost


Klipp eller skär bacon i bitar. Knaperstek bacon och ställ åt sidan.

Koka pastan. Häll av i dukslag och häll tillbaka i kastrullen.

Blanda ner baconen i kastrullen.

Blanda grädde, hälften av rivna osten, persilja och kryddor i en bunke.


Häll över pastabaconen i en ugnsäker form.

Klicka ner lite färskost över pastan och häll över gräddblandningen. Strö på resterande ost !

Skicka in i ugnen, 200 grader ca 10 min !
Jättelätt och gott !


Ser kanske inte jätte gott ut på bilden, men de är det ! Testa !

 

 

 

 

Ikväll blir det någon maträtt med falukorv, någon som även dom som inte tycker om falukorv tycker om.. Får se hur det smakar då Dennis inte är så förtjust i falukorv =) Haha (den som lagar får bestämma)


Av Tove Lönn - 16 februari 2012 12:39

Allvarligt så finns det ju inge godare än coca cola !!

Innan jag blev gravid så drack jag säkert ett glas cola mer eller mindre varje dag, som ett beroende, för jag fick typ ont i huvet annars.. sjukt !

När jag sen blev gravid ändrades det, jag mådde då dåligt av koffein. Cola, kaffe.. ja allt vad det nu finns i..

Men nu !! Vill ha hela tiden igen.. ! Tacka att Elvis finns, Som får ont i magen av för mycket kolsyra, då jag får begränsa mej.. Annars hade jag nog lätt hällt i mej en flarra om dan !


Intressant att läsa ? Knappast, men jag har väl inte så mycket annat att berätta !

Varit på öppna förskolan idag, hade lite babyrytmik och snackade skit..

Gör vad som helst nu för att upphålla min lilla kille som är arg efter sprutan, hoppas det går över fortare den här gången.. sist var det en vecka.. nu är vi inne på tredje dan !



Nu ett avsnitt av OTH innan lillen vaknar !


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards