Alla inlägg under januari 2012

Av Tove Lönn - 16 januari 2012 12:30

Hej! Elvis somnade, så jag skulle passa på att duscha.. När jag masserar in schampot hör jag honom gråter.. går till honom med schampot i håret.. Han sover, men har tappat nappen !

Stoppar in nappen..

Sköljer ur håret, stänger av vattnet ocg lyssnar, nej ingen ledsen Elvis.. Masserar in balsam.. Hör han igen !

Sådär höll vi på =) Så min dusch som skulle gå snabbt, tog lite längre tid =) Nu när jag kommit ut sover han, fast han tappat nappen =)


Igår upptäckte han något konstigt i spegeln =)


 



 

Av Tove Lönn - 15 januari 2012 13:29

Nu är det söndag IGEN.. helgerna går så jäkla fort..

Igår hade vi besök av Nina och Per.. =) Mycket trevligt..

Annars gjorde vi inte så mycket.. Åkte hem till Linda och Jerre, och där fanns visst lite mat =) TACKAR !=)

Grin-olle-dag hade jag igår också.. vet inte varför, var bara så trött och kände mej som världens mest slitnaste människa.. och självklart den som råkar ut för det är min kära sambo ! Det är tur att han har tålamod.. =) Idag är det bättre =)


Igår fick Elvis äta blåbär igen ! Den här gången smackade han i sig så jag fick avbryta tillslut.. inget stopp på den mannen.. Istället fick han senare potatis och majs.. gillade faktiskt det med ! Han kommer nog tycka mycket om mat sen =)

Snart ska vi åka hem till mamma på mat=)


Föröker få tag i min kära vän Hanna som fyller år idag =) GRATTIS



Hanna med sin Edwin och ganska nykläckt Elvis !

 


Av Tove Lönn - 14 januari 2012 18:13

Våran son har mycket hyss för sig..(redan)

Jag blir inte klok på honom ibland =)

Alla små barn verkar bli trötta av att sova efter att ha badat.. Jaa, det blev Elvis efter babysimmet igår också..

Så vi väntade med att bada av kloret här hemma tills innan han skulle sova så han skulle bli trött igen !

JOVISST !
Tror det gav honom extra energi !

Han skulle absolut inte sova..

Inte i sin säg, inte i vår säng.. men på soffan tillslut gick det bra !!

Så jag och Elvis sov i soffan inatt, för jag vågade inte röra honom när han väl somnat, för jag var så jäkla trött !

Det var synd att Dennis fick den stora sängen alldeles för sig själv ! Tänk att han missade att han kunde gosa med oss så nära i våran "stora" soffa !




 

Av Tove Lönn - 13 januari 2012 18:22

Idag har vi varit på Elvis första babysim ! Det gick jätte bra! Bättre än vad jag trodde för Elvis hade knappt sovit nånting innan.. =)

Han såg ut att njuta som en fisk i vattnet, faktiskt något leende här och där... även om det var lite konstigt =)

Sympatigrät med syssligen Liam en gång också !

Efteråt var grabbarna jätte trötta och totaldäckade några timmar.. Elvis bara äter och sover nu.. Tar igen sig till i natt ? =)


Här bjuds de på några bilder från idag ..


(Tackar Elvis farmor för att hon ville agera kamera-man)



 


 


 


 


 

Av Tove Lönn - 13 januari 2012 11:11

Snart ger vi oss av till babysim ! Spännande :)Och så får vi hjälp av Elvis farmor med att knäppa lite kort!Det vill man ju ha kort på första babysimmet :)Nu ska jag fortsätta så jag hinner iväg :)Hej !

Av Tove Lönn - 12 januari 2012 20:24


Elvis försöker ta sig fram ..
 

Av Tove Lönn - 12 januari 2012 14:19

.. Tänk om jag hade vunnit lite pengar .. Åh det finns så massa fint till Elvis .. Och till mig... O Dennis ! Synd att man inte ens spelar .. HahaOm jag skulle få betalt för varje gäspning jag och Elvis delar ut så skulle jag ha en bra dagslön :)Nu blir det att smälla på kaffe :)

Av Tove Lönn - 12 januari 2012 12:10

God dag!
Inatt sov Elvis mellan 00.30-9.30, utan att käka! Det börjar ta sig !! =) Om han bara ville somna lite tidigare, hade varit underbart, så jag och Dennis kunde bara kunde vara vi ett tag.. men det kommer..han somnade ju en halvtimme tidigare än förra natten =)

Tänk vad fel vi gjort när vi försökt hålla honom vaken på dagarna.. resulterat i övertrött !


Och sista målet har jag först ammat och sedan gett honom ersättning... Och han smackar i sig.. så jag har nog inte mycket i brösten på kvällarna då.. bara han äter så !


Idag är det riktigt busväder så då får vi stanna hemma och mysa och glo massa serier !!

Läste nånstans att OTH har börjat sänt igen !!! Wiiihoo !!



 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Elvis


Ovido - Quiz & Flashcards